Danas je u Uslužnom centru Gradske kuće održano je svečano otvaranje šaltera za podršku građanima u otvaranju naloga na portalu eUprava.  Ovo je veliki dan za Suboticu – rekao je ovom prilikom Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić ističući da je  naš grad druga lokalna samouprava u Srbiji koja je otvorila šalter za nalog e građanin a koji će omogućiti sugrađanima da uz stručnu pomoć kreiraju svoj nalog i preko njega koriste usluge lokalnih i državnih organa.

Grad Subotica aktivno radi, da u toku ove godine, značajan deo usluga, a u toku sledeće godine sve usluge instalira na portalu e uprava što znači da će Subotičani sa otvorenim nalogom e građanina moći da ostvaruju svoja prava, koriste upravne postupke i izmiruju svoje obaveze ispred grada Subotice preko e uprave. Izvršna direktorka Naleda Violeta Jovanović, kako kaže,  zadovoljna je što se u okruženju lansira nova generacija privrednih usluga za građane i privredu. Mi u Naled-u  smo potpuno posvećeni razvoju e uprave a zadovoljni smo što će preko punkta svi moći da dobiju podršku za otvaranje svog naloga na portalu e uprave , da u svoje sanduče primaju važna pisma od države, rešenja o porezu na imovinu, rešenja iz katastra kao i koriste  niz drugih servisa odnosno da bez čekanja u redovima mogu da završe važne procedure pred državom. Cela inicijativa sprovodi se u okviru projekta pod vođstvom kancelarije  za unapređenje e dostave a istu sprovodi Naled uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj i trudimo.

Pored konkretne podrške za građane promovišemo i uspehe koje je Srbija do sada ostvarila na ovom planu  a koje je prepoznao Svetski ekonomski forum čiji su stručnjaci izračunali da je od 2017. godine  do danas Srbija uštedela oko 900 hiljada tona papira i 18 hiljada stabala drveća kroz uvođenje e uprave. Za nas u Naledu ovo je posebno važno jer se godinama trudimo da budemo podrška uvođenju elektronskih sistema u radu administracije koje povećavaju transparentnost, smanjuju prostor za korupociju i garant su brzih i efikasnih servisa ka građanima i privredi –rekla je još izvršna direktorka Naleda Jovanović dodajući da veruje  da će se građanima pomoći da do usluga države dolaze brzo , efikasno i jednostavno svesni da su komplikovane procedure prvi korak ka nepoštovanju propisa, ne plaćanju dažbina i ka sivoj ekonomiji.

 E uprava je najbolji način da se javna uprava transformiše u efikasan servis građana jer građani ne treba da budu kuriri koji idu od šaltera do šaltera – rekao je danas Direktor kancelarije za informacione tehnologije Mihail Jovanović ističući da  zahvaljujući  e upravi mi pravimo efikasnu i transparentnu  javnu upravu. Grad Subotica je lider u razvoju elektronskih usluga i još od pre tri četiri godine su prvi krenuli sa razvojem i korišćenjem različitih elektronskih sistema poput  e-beba, lokalne poreske administracije a danas grad pravi snažan iskorak u tome da pomogne svojim građanima da postanu e građani. Na specijalizovani šalter građani treba da dođu samo jednom kako bi dobili nalog i kako bi mogli da bezbedno koriste sve usluge tako što će se predstaviti svojim mobilnim telefonom .

Bitno je da dođu jednom kako bi bi dobili svoj elektronski identitet u digitalnom svetu a kako bi mogli potom da koriste sve usluge e uprave. Rezultati koji su do sada postignuti u digitalitaciji su odlični a jedan od rezultata je i elektronsko prijavljivanje građana na vakcinaciju protiv Covid-19 gde se približavamo broju od 2 miliona prijava građana za vakcinisanje. Aktuelne su u druge prijave a  e građanin može da prijavi svoje dete u vrtić, u osnovnu školu i zakaže razgovor sa psilohgom kao i da upiše dete preko portala moja srednja škola u specijalizovane srednje škole.