Za vikend, 16. oktobra Aeroklub „Ivan Sarić“ obeležio je 110 godina od prvog leta a ujedno i prvog aero mitinga Ivana Sarića. Sarić je i pre prvog zvaničnog leta poleteo nekoliko puta ali tek kada je bio siguran da će sve biti kako treba pozvao je na subotički hipodrom 7000 Subotičana da posmatraju događaj. Kralj Karađorđević, sa ovih prostora prvi je poleteo, dok je bio u Francuskoj 1909. godine, dok je naš Ivan Sarić na svojoj konstrukciji aviona i motora poleteo prvi na teritoriji bivše Jugoslavije i Austro Ugarske.  Ovim povodom uspeli smo da za vikend organizujemo mali program u trajanju od 3 sata, kada je održana  prezentacija u aeroklubu a potom prikazan dokumentarni film Miroslava Antelja o životu Ivana Sarića – rekao je za portal suboticadanas.rs Arpad Dudaš dodajući da je ovom prilikom otkrivena i spomen ploča koju je izradila majka člana padobranske sekcije. Aeroklub prema pisanim podacima postoji  od  1924. godine jer je tada ekipa subotičkog aerokluba išla na takmičenje u modelarstvu u Budimpešti – kaže Dudaš ističući da je klub uveliko postojao  1945. godine da bi posle rata zvanično oformljen aeroklub dok od sredine sedamdesetih nosi ime Ivana Sarića. Aero klub ima uvek oko stotinu članova. Imamo pridružene članove, članove sa aktivnim dozvolama, padobrance, pilote ,pilote jedrilice, pilote zmaja i paraglajdera. Trenutno je najbrojnija padobranska sekcija. Jedna grupa mladih entuzijasta izdvaja puno vremena i novca za rad kluba . Naime mnogo se toga promenilo. Prošla su vremena kada je neko drugi plaćao, kad je neko drugi kupovao avione ,sad sve radimo samostalno pa se ovo ubraja u jedan od najskupljih sportova. Aeroklub ima nekoliko svojih letelica,a ima i ličnih, u privatnom vlasništvu, koje su kupili članovi kluba ili više pojedinaca a vredno je napomenuti da se u klubu održavaju i obuke za pilote, padobrance sa svim potrebnim dozvolama. Posetioce –kaže Arpad Dudaš  najviše zanima panoramsko letenje za tri odnosno jednu osobu. Takođe su zanimljivi i tandem letovi paraglajderom, zmajem i jedrilicom sa nastavnikom. Takođe u ponudi su i tandem skokovi sa padobranom kao i padobranska obuka koja traje sedam dana. Na pitanje da li se ljudi po ključu plaše letenja Dudaš kaže da su iskustva individualna. Ja se već 40 godina aktivno bavim letenjem i to sa početnicima i mogu da kažem da su ljudi različiti. Neko se plaši, neko ne, neko više, neko manje, uglavnom plaše se nepoznatog. Sa ovim malim avionima i jedrilicama je direktno čovek izložen letenju, praktično vidi to letenje dok je letenje u putničkom avionu sedenje u fotelji. U ovim malim avionima ipak se oseća turbulencija. Posle prvog leta  većina ih oseti mučninu ali znam i pilote koji su prvih nekoliko letova imali velike mučnine a danas su fantastični piloti. Za razgledanje panorame dovoljno je pozvati brojeve telefona sa  internet stranice ili poslati mejl . Ukoliko nam je avion tu potrebno je da vidimo meteo situaciju i tek onda zakazujemo vožnju, najčešće danas za sutra. Desi se i da nam avion nije tu jer na svakih 50 letova mi moramo da preletimo do Vršca ili Smederevske Palanke gde se nalazi ovlašćeni servis jer ne želimo ništa da radimo nešto što nije potpuno sigirno i prekontrolisano od stručnih ljudi. Vožnja traje od 20-25 minuta a cena je 7000 dinara. Poleće se sa aerodroma, najčešće popodne. Ide se prema Subotici, pravi se zaokret oko Gradske kuće, pa okret prema Paliću i potom nazad do aerodroma. Pored ovoga imamo i druge prelete. Možemo da prevezemo nekog na bilo koji aerodrome u Srbiji čak i u inostranstvu. Sad imamo tri meseca otvorene aerodrome zbog privremenog graničnog prelaza koji traje do 15. Novembra  – kaže Arpad Dudaš.  Aeroklub Ivan Sarić ove godine organizovao je nekoliko republičkih takmičenja dok su četiri međunarodna otkazana. U februaru mesecu održano je takmičenje u paraglajdingu, u preciznom sletanju na cilj  da bi potom počelo vanredno stanje. Krajem septembra održano je dvodnevno državno prvenstvo u motornom letenju, isto precizno letenje, maršuta precizna sa izviđanjem i precizno sletanje, na kojem smo osvojili bronzanu medalju . Planovi kluba za naedni period je pojačanje svih sekcija kao i da se poveća broj izdavanja jedriličarskig dozvola odnosno obuka.